Voorbeeld CV callcenter medewerker & uitleg

Als callcenter medewerker kun je verantwoordelijk zijn voor vele zaken. Zo kun je sales doen via de telefoon of ben je verantwoordelijk voor het klantencontact. Als callcenter medewerker, dien je professioneel te zijn en vriendelijk.

Het belangrijkste is dat je met een klant of mogelijke klant kunt meedenken en zijn of haar probleem kunt oplossen. Hieronder vind je tips, uitleg en een gratis cv voorbeeld.

Het fundament

Als je begint met een CV voor callcenter medewerker dan start je met de persoonlijke informatie. Deze info wordt gebruikt om eenvoudig contact op te nemen met jou. Daarnaast krijgt de recruiter of mogelijke werkgever een beeld van je. Let dus goed op dat alle informatie klopt. Daarna ga je verder met de door jou genoten opleiding of werkervaring. De volgorde is afhankelijk van jouw werkervaring, heb je veel werkervaring, dan benoem je dit als eerste. Ofwel het meest relevante.

Persoonsgegevens

Jouw persoonsgegevens zijn belangrijk, zo weet de werkgever wat voor iemand hij binnen haalt. Let op bij je gegevens dat minimaal de volgende zaken vermeldt worden. Naam, adres, woonplaats, geboortedatum, telefoonnummer, email adres en misschien als optie een Linkedin profiel. Een Linkedin profiel benoemen is vooral aan te raden wanneer je veel contacten hebt en deze relevant zijn.

Opleiding / cursussen

Er zijn vele opleidingen voor callcenter medewerker. Het is geen vereiste, maar het geeft je een grote voorsprong. Daarnaast geeft het aan dat je gedreven bent om te leren. Heb je een dergelijke opleiding, bijvoorbeeld Contactcenter Medewerker. Dan moet je dit zeker benoemen. Het laat zien, dat je weet hoe je met klanten om moet gaan. Welke structuren er zijn om gesprekken te voeren, maar ook hoe je klachten managet.

Jouw werkervaring als callcenter medewerker

Als callcenter medewerker wordt er hoofdzakelijk gekeken naar je werkervaring. Bij welke bureau’s of bedrijven heb je gewerkt. Hoe professioneel zijn deze bedrijven en hoe heb jij hierbinnen gefunctioneerd. Ook is het van belang dat je in CV zet hoeveel jaar je er gewerkt hebt. Als callcenter medewerker is het vooral belangrijk dat je veel calls hebt gedaan. Leren door te doen is een principe dat bij dit beroep zeer belangrijk is. Als callcenter medewerker werk je vaak met een script, zodat je zaken kunt structureren. Wanneer jij hier veel ervaring mee hebt, ben je van grote waarde. Laat dus duidelijk merken in welke vorm jij gewerkt hebt met een belscript en hoe jij in de toekomst dit zou kunnen toepassen. Zowel in sales omgeving als in een klanten omgeving is dit toepasbaar.

Slim is om technische begrippen te benoemen in je CV. Zoals Inbound en outbound contactcenter medewerker.
Met welke systemen je gewerkt hebt, zoals bijvoorbeeld Microsoft Office, Ionbiz, etc.

Voorbeeld CV callcenter medewerker

Het voorbeeld CV callcenter medewerker dat wij hebben ontwikkeld is zeer handig om je CV te maken. Door de dummy tekst aan te passen kunnen je zonder het aanpassen van layout of tekst style je cv maken. Het voorbeeld CV callcenter medewerker bestaat uit alle onderdelen die een perfect CV nodig heeft. Wanneer je een zeer ervaren callcenter medewerker bent is het aan te raden om je werkervaring om te draaien, zodat deze bovenaan staat. Anders kun je het CV voorbeeld gewoon gebruiken zoals het ter beschikking gesteld is. Download het gratis hieronder.
Download CV voorbeeld callcenter medewerker

Erik: