Sollicitatiebrief klantenservice medewerker

Sollicitatiebrief klantenservice medewerker

sollicitatiebrief klantenservice medewerker

Een sollicitatiebrief maken voor jouw nieuwe baan als klantenservice medewerker is niet gemakkelijk.

Je hebt een goede opmaak nodig, een duidelijke structuur en een goed lettertype.

Wat zet je in je brief en wat wil je wel en wat wil je niet benoemen.

Hieronder kun je de gehele brief kopiëren en gratis downloaden.

Het gaat hier om een motivatiebrief en sollicitatiebrief in een. Het laat dus zowel zien waarom je graag bij een bedrijf aan de slag zou willen als klantenservice medewerker en geeft een kijkje in jouw verleden en jouw verwachting van de baan.

Gratis te kopiëren sollicitatiebrief klantenservice medewerker

Patrick van Assen
Herengracht 1
1111 AA AMSTERDAM

 

T-Mobile
Ter attentie van: Mw. A. de Koning
Waldorpstraat 60
2521 CC Den Haag

 

Rotterdam, 14-08-2018

 

Beste mevrouw De Koning,

 

Via […] zag ik dat jullie een vacature hebben voor een klantenservice medewerker. Ik zoek al een tijdje naar een leuke klantenservice functie omdat anderen helpen mij veel energie geeft. Ik herken mezelf in het functie profiel en ik ben daarom erg enthousiaste over deze uitdagende functie! Graag leg ik mijn motivatie verder uit in deze brief. Mijn curriculum vitae heb ik als bijlage toegevoegd.

Na mijn HAVO opleiding ben ik in 2008 gestart als winkelmedewerker bij [KLEDINGWINKEL]. Hier begon mijn kennismaking met klantcontact wat me direct erg goed beviel!

In 2010 ben ik gaan werken bij [BEDRIJF] waar ik als klantenservice medewerker in de telecombranche ben begonnen. Na 1,5 jaar fulltime als klantenservice medewerker te hebben gewerkt, ben ik vanwege mijn betrokkenheid bij de organisatie en mijn kwaliteiten als klantenservice medewerker uiteindelijk doorgegroeid naar de functie van supervisor van de klantenservice. In deze functie ondersteunde ik mijn leidinggevende bij het coachen van de klantenservice medewerkers, het verdelen van de werkzaamheden binnen het team en het behalen van de targets.

In deze jaren heb ik geleerd hoe je op een positieve manier feedback kunt geven en ontvangen. Ook de combinatie van kwaliteit en kwantiteit is binnen een klantenservice erg belangrijk; de targets moeten natuurlijk behaald worden maar de klanten moeten wel op een vriendelijke manier geholpen worden. De meeste klanten bellen de klantenservice met een probleem en vaak zit de klant middenin de emotie. Om zo snel mogelijk tot de kern van het probleem te komen is het belangrijk om de juiste vragen te stellen, maar allereerst is het belangrijk dat je de klant goed laat merken dat je luistert en de situatie begrijpt. Een negatief gesprekken omdraaien naar een positief gesprek is dan ook iets waar ik veel ervaring in heb en veel voldoening uithaal! Dit is ook één van de belangrijkste punten waar ik mijn collega’s bij coachte.

Om de targets te kunnen behalen is efficiënt werken natuurlijk ook belangrijk. Ik ben erg proactief ingesteld en vond het daarom ook altijd interessant om me te verdiepen in de werkprocessen, zodat dit ook geoptimaliseerd kon worden. Denk hierbij aan optimalisatie van het inwerktraject, de online communicatie met de eindklant en de informatie op de website van [BEDRIJF].

Helaas werd vanaf 2016 de klantenservice opgeheven bij [BEDRIJF], waardoor de functie kwam te vervallen. Hierna ben ik gaan werken als administratief medewerker bij [BEDRIJF]. In deze functie heb ik veel nieuwe dingen geleerd, zoals het direct rapporteren aan de directie, maar ook het administratieve gedeelte waarbij de focus meer ligt op boekhouding.

Mijn huidige functie voer ik met veel plezier uit, maar ik merk toch dat ik bepaalde aspecten mis, zoals het klantcontact en de voldoening die je kunt halen uit het helpen van een ander. Dit is zeker één van mijn kwaliteiten die ik graag weer wil toepassen in mijn werk.

Ik sta sterk in mijn schoenen, ben een loyale werknemer en ik heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Vanwege deze competenties en mijn werkervaring in de branche lijkt het me leuk om onderdeel uit te maken van jullie team en denk ik dat ik zeker een goede toevoeging kan zijn!

Ik ben beschikbaar voor [AANTAL UREN IN DE VACATURE OMSCHRIJVING] per week en mijn werkdagen en uren zijn flexibel in te delen.

Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn als ik en mij uitnodigen om verder kennis te maken in een persoonlijk gesprek.
Met vriendelijke groet,

Patrick van Assen

Tip: Heb je naast je sollicitatiebrief klantenservice medewerker ook een CV nodig?
https://www.perfectcv.nl/cv-klantenservice-medewerker/

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.